19 maart 2024

Google Ads 

Wat is Google Ads? 

Google Ads is het advertentieplatform van de bekende zoekmachine Google. Google Ads maakt het mogelijk te adverteren binnen de zoekmachine. Dit kan op verschillende manieren. De meest bekende en meest gebruikte vorm is een tekstadvertentie. Deze kom je dagelijks tegen wanneer je iets opzoekt in Google. Dit zijn de advertenties tussen de resultaten die lijken op organische resultaten. Google Ads is een relatief goedkope manier van marketing en heeft de afgelopen jaar zijn succes bewezen. Google Ads is een goede manier om nieuwe klanten aan te trekken en het aantal conversies op een website daardoor te laten stijgen. In deze blog gaan wij verder in op de mogelijkheden en voordelen van Google Ads. 

De mogelijkheden binnen Google Ads 

Naast de traditionele tekstadvertenties zijn er nog tal van opties binnen Google Ads. Zo kan er geadverteerd worden met banners op externe websites, met video’s adverteren via YouTube, in Google adverteren met productadvertenties en kunnen websitebezoekers via externe websites opnieuw benaderd worden. Google Ads biedt daarnaast tal van mogelijkheden voor targeting. Advertenties kunnen gekoppeld worden aan zoekwoorden of doelgroepen. Tegenwoordig zijn er ook een aantal automatische opties waarbij advertenties op basis van machine learning getarget worden. Doordat Google Ads zo veel mogelijkheden biedt, is het voor bijna alle bedrijven een geschikt platform voor online adverteren.  

De voordelen van Google Ads 

Door te adverteren via Google Ads is jouw website direct zichtbaar in de zoekmachine en daarbuiten. Waar het bij zoekmachine optimalisatie vaak enkele maanden duurt voordat de vindbaarheid in de zoekmachine verbeterd, biedt Google Ads direct een goede positie binnen de zoekmachine. Ook heb jij volledig de controle over targeting en het budget. Zo bereik je alleen de juiste doelgroep en weet je zeker dat je niet te veel geld uitgeeft. Binnen Google Ads kan per campagne een dagbudget ingesteld worden. Ook kan er gekozen worden voor het bedrag dat maximaal voor een klik op de advertentie mag worden betaald. Zo ben jij altijd in controle met Google Ads.